Het verhaal 3

De buitenkant.

 

Zoals ik al eerder zei, zag de Trabant er niet uit. Alle foto's op deze site zijn pas gemaakt, toe hij opgeknapt was. Om hem te laten spuiten vond ik wat te veel van het goede. Trouwens, een Trabant dient NIET TE GLIMMEN. De verfroller gaat net zo goed.

Alle strips, daklijsten, emblemen, lichten, bumpers enz, enz. verwijderd. De raamrubbers afgeplakt met tape. Daarna bij de Gamma een bijpassend kleurtje verf uitgezocht. Met een niet al te grote verfroller heb ik de Trabbie een fris kleurtje gegeven. De afgeschroefde bumpers, koplampringen en achterlichframe heb ik met een spuitbusje metalliek zwart gespoten.

 Na het drogen, wel een week gewacht, alles weer op z'n plaats geschroefd. Deze actie scheelt enorm. Toen hij weer buiten stond, werd er prompt een serieus bod op uitgebracht. Maar ja, ik had hem nog nodig voor de verbouwing.

 

 

Zoals je op de foto ziet, ontbrak er nog een keienvanger. Dat is een stuk metaal onder de bumper. Ook deze heb ik inmiddels gevonden en gemonteerd.

 

Tevens heb ik een imperiaal gekocht. Via marktplaats voor 5 Euro, nieuw in doos. Deze is aan de daklijst geschroefd. Ik hoor wel eens zeggen dat dat slecht is bij een Trabant. Er zou te veel druk kunnen ontstaan bij belading, waardoor het materiaal afbreekt of scheurt. Je zou een imperiaal met zuignappen op het dak moeten hebben. Mijn ervaring is, dat dat nogal mee valt. Ik heb geen problemen in die richting gehad, ook al is er van alles op vervoerd.